Sprungmarken

Servicenavigation

Hauptnavigation

Sie sind hier:

Hauptinhalt

Applied Linguistics and ELT / Angewandte Linguistik und Fachdidaktik Englisch

Albert Biel, M.A. – Wissenschaftlicher Mitarbeiter Foto von Albert Biel, M.A.

Sprechzeiten
nach Vereinbarung


















Alle Seminare der Englischen Fachdidaktik / Applied Linguistics finden im SoSe 2020 digital statt.

Adresse

Emil-Figge-Straße 50
44227 Dortmund

Raum 3.326

Inhalt

Kurzbiographie CV

Albert Biel hat einen Bachelor in Grundschullehramt und Anglistik, und einen Master in Applied Linguistics, sowie ein CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults). Sein Erasmus-Jahr verbrachte er in York, Großbritannien. Von 2017 bis 2020 arbeitete er beim Schulbuchverlag Cornelsen im Bereich Erwachsenenbildung, DaF, DaZ und moderne Fremdsprachen und konzentrierte sich dort vor allem auf hybride Lehrwerkskonzepte und digitales und multimediales Lehren und Lernen. 

Albert Biel received his bachelor's degree in Primary Education and English Studies, and his master's degree in Applied Linguistics, as well as a CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults). He spent his Erasmus in York, UK. Between 2017 and 2020, he worked as an editor in the department of adult education for German as a foreign/second language and modern languages at Cornelsen, one of Germany's foremost teaching material publishing companies. His main focus was on hybrid teaching material concepts and the digital teaching and learning of languages.

 

Forschungsschwerpunkte Research Interests

  • Englisch als Lingua Franca (ELF)
  • Pragmatik des Englischen als Lingua Franca
  • Sprachpolitik
  • ELF und Englischunterricht

  • English as a Lingua Franca (ELF)
  • Pragmatics of ELF
  • Language policy
  • ELF and its Pedagogical Implications 
     

Lehrveranstaltungen Teaching

Introduction to ELT 
Applied Linguistics (for Language Teachers)

 

Funktionen Responsibilities

Lehrkoordination (Englische Fachdidaktik)

 

Veröffentlichungen Publications

Biel, A. (2019). "Complexity and qualitative lexical knowledge - A corpus-based study on the use of TAKE in German Learner English." In: Götz, S.; Mukerjee, J. (eds.), Learner Corpora and Language Teaching. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins. 51-73.

  

Vorträge (Auswahl) Presentations (Selection)

2017

"Uncovering the Why – The Role of Motivation in Mobile Assisted Language Learning", (Invited talk) January 2017, University of Koblenz, Koblenz (Germany)

2016

"Complexity and Qualitative Lexical Knowledge - A Corpus-based Study on the Use of Take in German Learner English", 12th Teaching and Language Corpora Conference TaLC, July 2016,  University of Gießen, Gießen (Germany)

"Tell me Why – Motivation and Mobile Assisted Language Learning"', Nachwuchstagung Englische Linguistik, July 2016, University of Würzburg, Würzburg (Germany)

Research Methods in Applied Linguistics, (Workshop) April 2016, York St. John University, York (United Kingdom)

Postgraduate Forum on Applied Linguistics, (Founder and organiser) January 2016, York St. John University, York (United Kingdom)

"Testing the Untestable? - The Assessment of Intercultural Competence in English Lessons in Germany",  Postgraduate Forum on Applied Linguistics, January 2016, York St. John University, York (United Kingdom)

Nebeninhalt

Team Applied Linguistics and ELT

Susanne Ehrenreich, Prof. Dr.

Lehrstuhlinhaberin

Fabian Esleben, M.Ed.

wiss. Mitarbeiter

Ramona Krüger, M.Ed.

wiss. Mitarbeiterin

Karoline Wirbatz, Dr.phil.

wiss. Mitarbeiterin

wiss. Hilfskraft

stud. Hilfskraft